Velkommen

Velkommen til KUSTOS Rideakademi Vilhelmsborg Fri Fagskole. Vi er en lille, eksklusiv kost- og dagskole med fokus på heste og håndværk.

fællesskab, ligeværd og tillid

Hvis du gerne vil blive en god rytter eller en dygtig tømrer, kræver det engagement og dedikation. Hos os kan du bruge et år på at fordybe dig og fokusere på det, der virkelig betyder noget for dig.

På Kustos Rideakademi har vi plads til 40 elever. Skolen åbnede i september 2023, hvor vi bød velkommen til det første hold elever.

Det Nationale Hestesportscenter Vilhelmsborg

Vi har til huse på Det Nationale Hestesportscenter Vilhelmsborg, der ligger lidt syd for Aarhus. Vi samarbejder med de øvrige aktører på Det Nationale Hestesportscenter Vilhelmsborg og med de lokale erhvervsdrivende håndværkere.

Skolens værdigrundlag er baseret på et grundtvigiansk livssyn og bygger på

• fællesskab
  • ligeværd
  • tillid
  • åbenhed

Som skole ønsker vi at give dig mulighed for at styrke dine personlige, sociale og faglige kompetencer i rammer, der både er trygge og udfordrende.

Vi ønsker at inspirere dig til videre uddannelse efter et år i et højt fagligt miljø, hvor alle elever uanset baggrund og erfaringer vil blive mødt med tillid, anerkendelse og respekt.

10. klasse eller Erhvervsklasse

Vi tilbyder 10. klasse eller Erhvervsklasse med enkeltfag.

Vi har traditionel undervisning i boglige fag, men der vil være et stort fokus på den praktiske vej til uddannelse, arbejde og liv.

Med et år på Kustos Rideakademi Vilhelmsborg Fri Fagskole bliver der fyret op under dine personlige, sociale og faglige kompetencer i et udviklende kostskolefællesskab, hvor vi også forventer, at du bidrager til det store fællesskab, til gavn og glæde for både dig selv og andre.

Velkommen til Vilhelmsborg

Toni Hessner,